روزمرگی های حمید سبزیانی

  • ۰
  • ۰

راز موفقیت

مهم نیست چند ساله هستید، کجا زندگی می کنید یا چه شغلی دارید، یک چیز بین همه ما انسان ها مشترک است: تمایل به موفقیت.

تعریف هر فرد از موفقیت متفاوت است، در حالی که برخی مردم موفقیت را آرامش، داشتن خانواده خوب، همسر دلسوز و والدین می دانند اما در ذهن بیشتر افراد، موفقیت مترادف است با به دست آوردن ثروت، شهرت و قدرت.

صرف نظر از تعاریف متفاوت، راه های زیادی برای دستیابی به موفقیت در زندگی وجود دارد؛ اما تجربه ثابت کرده یکی از بهترین روش ها الگو گرفتن از افراد موفق و بزرگان تاریخ است.

 

سخنان بزرگان درباره موفقیت

در ادامه به تعدادی از مهم ترین رموز موفقیت در زندگی و کسب و کار افراد موفق و ثروتمندان جهان اشاره می کنیم. با کوکا همراه باشید.

رمز موفقیت در کار و زندگی از دیدگاه بزرگان

1. آنچه را دوست دارید انجام دهید

کاری که علاقه دارید پیدا کنید و انجام دهید، اپرا وینفری می گوید:”وقتیمی فهمی در مسیر موفقیت قرار گرفته ای که کاری را انجام دهی حتی اگر دستمزدی بابت آن دریافت نکنی.”

تفاوت افراد موفق و افراد خیلی موفق در این است که افراد خیلی موفق به خیلی از چیزها نه می گویند. – وارن بافت سومین فرد ثروتمند دنیا

2. بزرگ فکر کنید

میکل آنژ می گوید:” خطری که بسیاری از ما را تهدید می کند تعیین اهداف بلند و نرسیدن به آن ها نیست بلکه اغلب ما اهداف کوچکی انتخاب می کنیم و بههمان می رسیم.”

آینده به کسانی تعلق دارد که زیبایی رویاهای شان را باور دارند.

3. ایجاد تعادل در زندگی را یاد بگیرید

فیل نایت، مدیر عامل شرکت نایک می گوید:” در زندگی شخصی و کاری همیشه جنگ دائمی میان آرامش و آشفتگی هست که هیچ یک پیروز نمی شود اما اینکه چگونه هر دوی آن ها را مدیریت کنید رمز موفقیت در زندگی است.”

 

4. از شکست نترسید

هنری فورد می گوید:”شکست به سادگی فرصتی برای شروع دوباره است تا این بار هوشمندانه تر عمل کنید.”

مسیر موفقیت و شکست تقریبا شبیه هم هستند – کالین دیویس

پشت هر فرد موفقی، سال های بدون موفقیت بسیاری وجود دارد – باب براون

5. مرد عمل باشید

لئوناردو داوینچی می گوید:” از مدت ها قبل متوجه شدم که افرادی که اهل عمل هستند به ندرت عقب می ایستند تا اتفاقی برایشان رخ دهد، آن ها بیرون میروند و به آن چه می خواهند می رسند.”

اولین گام انسان به سوی موفقیت زمانی است که از اسارت در محیطی که در آن برای اولین بار خودش را شناخته دست بردارد.  – مارک کین

6. از درگیری با مردم اجتناب کنید

تئودور روزولت رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید: ” مهم ترین عنصر در فرمول موفقیت دانستن طرز برخورد با مردم است.”

 

7. بیشتر با افراد موفق وقت بگذرانید

همه ی ما می دانیم افرادی که با آن ها رابطه داریم بر روی زندگی و فکر ما تاثیر می گذارند. برای موفقیت و ثروتمند شدن سعی کنید با افرادی وقت بگذرانید که موفق و ثروتمند هستند.

در بیشتر موارد، ارزش شما را نزدیک ترین دوستان شما نشان میدهند. اگر با افراد موفق رابطه داشته باشید، فکر شما باز می شود و محدودیتهای ذهن شما درباره ی پول از بین می رود.
واقعیت این است که میلیونر ها نسبت به افراد سطح متوسط طرز فکر متفاوتی درباره ی پول دارند. – استیو سیبلد

8. به توانایی خود باور داشته باشید

والتر دیزنی می گوید: ” اگر بتوانی چیزی را تصور کنی، می‌توانی آن را انجام دهی.”

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی