روزمرگی های حمید سبزیانی

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعریف موفقیت

تعریف موفقیت

موفقیت از آن دسته کلماتی است که هر کس تعریف خاص خودش را از آن دارد.

یکی موفقیت را در پول و ثروت می بیند و دیگری در شهرت، یکی در رشد فردی می‌بیند و کسی هم در رضایت از زندگی، یک نفر هم در ترک تنبلی می‌بیند و دیگری در داشتن حال خوب زندگی.

شک نکنید اگر کمی با جزئیات به کلمه موفقیت و تعریف آن توجه کنیم، خواهیم دید که به ازای هر نفر در دنیا تعریفی برای آن وجود دارد. پس این نکته مهم را هیچ گاه فراموش نکنید که اگر قرار است روزی کسی برای شما موفقیت را تعریف کند، آن کس شخصی نیست جز خودتان.

دلیلش هم مشخص است، چون هر کس بهتر از بقیه هدف خودش را می‌شناسد و می‌داند که چه چیزی و با چه درجه و شدتی حالش را خوب می‌کند و رضایت از زندگی برای او ایجاد می‌کند.

همین الآن دست به کار شوید و بنویسد که موفقیت از دید شما چیست؟ به چه جایگاهی برسید خود را موفق می‌بینید؟ با چه درآمد ماهیانه ای؟ دوست دارید چه تأثیراتی از خودتان به جا بگذارید؟ سطح سلامتی روحی و جسمیتان در چه حدی باشد؟ و…

دقت کنید ده ها سوال دیگر از این موضوعات باید از خود بپرسید تا پازل تعریف موفقیت شما تکمیل شود. پیشنهاد می کنم مقاله تعریف موفقیت را هم که خیلی دقیق تر به این موضوع پرداخته و چندین تعریف از زبان بزرگان دنیا به همراه توضیحات اختصاصی برای شما بیان کرده را هم مطالعه کنید.

  • حمید سبزیانی